avagy a bölcsész megmondja

a bigmek mellé

Miért nem fog tetszeni a Star Wars: Az ébredő Erő

2015. október 20. - a bölcsész

Azt gondolod, hogy nehéz egy filmet a bemutatása előtt kritizálni? Ha igen, nincs igazad. A Star Wars legújabb epizódjával kapcsolatban már bőven rendelkezünk elég információval ahhoz, hogy összerakjuk a történetet, következtessünk a látványvilágra, legyen néhány elég jól közelítő teóriánk a lehetséges fordulatokra. Mégsem ez az, ami nyomra vezet.

Ez a poszt nem a műről szól, hanem a befogadókról, akiket korunk populáris kultúrája – és ezt, rajongóként is, az egyetlen valódi hátrányának tartom – egyszerűen klasszifikálhatóvá tett: leírható kategóriákba szoktatott a piaci kiszámíthatóság érdekében. Vagyis azt, hogy egy blockbusterről mi lesz a véleménye a közönség néhány egymástól megkülönböztethető csoportjának, már előre lehet tudni. Hol itt az érdek? Rettenetesen leegyszerűsítve: ha előre tudod, melyik lesz a legnagyobb arányban elfogadott „cuki” szereplő, már előre legyárthatod a gyorséttermek gyerekmenüihez adható műanyagfigurákat és az eladások növekedni fognak. (Persze a tévedés nincs kizárva, ezt Jar Jar maradéktalanul bizonyította).

Bár a mozi jelenleg ki tudja elégíteni a vele szemben támasztott megnövekedett vizuális igényeket, és ez a film - vélhetően - maradéktalanul látványos lesz, nem fog új trendet teremteni ezen a területen. Ha te egy igazi kocka vagy, pontosan tudod majd, hogy amit látsz, az már benne volt más filmekben, sorozatokban, játékokban korábban (pl. űrhajók csatája csillagrombolók romjai között sivatagi felszínen). Szépnek szép, de nincsen semmi új, semmi világmegváltó ebben a látványvilágban. Nem tudja megismételni az eredeti részek vizuáltechnológiai forradalmát. Sőt: jól láthatóan nem is akarja majd. J.J. Abrams biztonsági játékos, nem erre koncentrálja az erőit. Nem úgy, mint mondjuk James Cameron az Avatar rendezése idején (ahol a látványon kívül másra nem is nagyon futotta). Nem fog nagyot robbanni újszerűségével.

A sztori? Nem lesz elég fordulatos. Kiszámítható lesz. Jobbat vártál tőle, minthogy elismételje a klasszikusok drámai, de egyébként összességében követhető történeti ívét (nem az ezredfordulós agyrémtrilógiáról van szó, az követhetetlen). Más kor, más elvárások: a Jedi visszatér idején az, hogy Vader Luke apja, egy nem annyira megszokott narratív elem filmes alkalmazása volt. Egyszerűbben fogalmazva: nem volt követelmény, hogy a történet csavaros legyen. Ma a közönség az amerikai sorozattermelésen edződik, amely fordulatot fordulatra halmoz, és a moziban is túl vagyunk már Fincher (Harcosok klubja, Hetedik), az azóta már vállalhatatlan Shyamalan (Hatodik érzék, Sebezhetetlen) rendezésein, vagy Nolan filmjein (A tökéletes trükk, Eredet). A csavarok és a csattanók, a befogadó bizonytalanságban tartása meghatározza a forgatókönyvírást, nélküle a film suta és kiszámítható. A Star Wars legújabb epizódjával (sőt, az egész trilógiával és az univerzum egyéb filmjeivel, sorozataival) kapcsolatban már bőven rendelkezünk elég információval ahhoz, hogy összerakjuk a történetet és legyen néhány elég jól közelítő teóriánk a lehetséges fordulatokra. Nem fog minket – igazán – meglepni.

Ez a film ráadásul furán lesz összerakva, nem lesz rendes „egész”. A vége nyitva marad, a cselekmény szinte el sem indul, a probléma épp csak kilátásba helyeződik. Bevezető jellegű lesz, nem érezni rajta azt a „grandiózusságot”, amit elvártunk volna. A szereplők egy részéről beszélnek, de nem látjuk őket, a legfontosabb helyszínekre nem repülünk el az Ezeréves Sólyom hátán, a legnagyobb űrcsaták valahol a kamerán túl, egy messzi galaxisból sejlenek csak fel csupán az elhangzó párbeszédek homályából. Hát persze. Hisz Az ébredő Erő nem egy film, hanem bevezetés egy trilógiába, bevezetés egy univerzumba (mint a Marvel képregényhőseinek univerzumába volt mondjuk az első Bosszúállók). Nem feladata a lezártság, sőt: minden létező szempontból elhibázott lenne egy teljes történetet elmesélnie (nem utolsó sorban piaci szempontból).

De ki vagyok én, hogy megmondjam rólad, Kedves Befogadó, hogy miként ítélsz majd? Hisz egy Star Wars filmmel kapcsolatban nyilvánvalóan érdektelenek az itt felsorolt elvárási horizontok és sablonok. Egy Star Wars értékelésekor nem lehet elhaladni amellett az apróság mellett, hogy nem egyszerű filmekről beszélünk, hanem generációkat felnevelő alkotásokról, vallásos tapasztalatokról (igen, én is sokat tanultam belőlük arról, hogy például milyen a „jó” és a „rossz” természete), a világ legjobban eladható franchise termékeiről. Bár sokan fogtok fanyalogni, már most biztos, hogy minden idők legmagasabb bevételi eredményeit hozza majd. És te, Kedves Befogadó, régi és feltétlen rajongója vagy a Csillagok háborújának, aki az elsőként elkészült három részen nevelkedett, és aki óriásit csalódott Lucas ezredvégi agymenésében; már szinte lemondott arról, hogy valaha újra azt érezze először, amit a Jedi visszatér századik nézésekor is érez.

Most is csalódott leszel. Mert a film, bár összehasonlíthatatlanul több ilyesféle érzést ébreszt majd benned, azok nem azok lesznek, mint AZ az érzés volt. Sok idő telt el: amikor Luke Skywalker volt fiatal, te is fiatal voltál. Azóta felnőttél, részben legalábbis elidegenedtél az eredeti részek szinte bárgyú romantikájától, és sokszor csalódtál az életben (például Jar Jar miatt). Hasonlítani fog, felébreszt kellemes emlékeket, de nem lesz UGYANAZ. Nem is lehet. Az emlékek pedig félig szomorúak: saját fiatalságod elsiratott emlékei. Keserédes elégedettség csak, amit nyújtanak.

Akármilyen lesz a film, lesz olyan, akinek nem fog tetszeni. Azonban a kritika hangjai mellett sok mindent elmondanak majd róla dicsérő szavakban is. Lehetséges – hiszen populáris termékről beszélünk – hogy ezek a dicsérő szavak is jól elkülöníthető kategóriákba sorolhatóak, meghatározhatóak, kihasználhatóak. Azonban nagyon ritkán, születnek még olyan alkotások, amelyek közönsége képtelen arra, hogy besoroljon ezekbe a piaci kategóriákba és jól ismert kritikákat vagy dicséreteket visszhangozzon végtelen folyamban. Valahol itt kezdődik az, amit művészetnek nevezünk. Reménykedjünk a legjobbakban, de legyünk megbocsátóak, ha mégsem sikerül! Ha pedig igen, legyünk készek felismerni!

A bejegyzés trackback címe:

https://abolcseszmegmondja.blog.hu/api/trackback/id/tr118006763

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gringo 2015.10.21. 11:34:05

Kifolyik a szemem ezektől a fehér alapon vékony betűktől.

Bicikliző medve 2015.10.21. 11:39:15

Elég jól összeszedett írás volt ez. Az én véleményem ,hogy ez a film a biztonságra fog menni, nem mer és nem is tud majd nagyot dobni semmilyen téren. Látványos lesz, lesznek benne logikai bakik, és érződik majd, hogy csak egy felvezetése a manapság kötelező trilógiáknak. Szóval nagyjából egyezik a véleményünk. :)
Az imdb-n majd 8 feletti ponttal nyit, de a fenti dolgok miatt a végére 7,6 körülire esik vissza. Lesz sok rajongó, akik túlértékelik majd, mert star wars, lesznek, akik lehúzzák, mert nem éri el nekik az első három rész színvonalát. Ebből jön ki a 7,6 pont :)
Ez az én jóslásom, nem tények, így kezeljétek. Aztán a többit eldönti az idő :)

PongLenis 2015.10.21. 12:01:28

Nem olvastam utana szoval lehet evidens a valasz: hogy a budos picsaba lehet egy stormtrooper neger????? Ok mind egy ember (bobba fett apja talan) klonjai nem? Akkor hogy???? Kibaszott polkorrektseg meg egyenloseg bazmeg. A Thort is akkor kapcsoltam ki annak idejen amikor az egyik viking isten neger a masik meg azsiai volt. Nevetseges.

Alonso Mosley FBI 2015.10.21. 12:08:11

@PongLenis: a rohamosztagosok nem klónkatonák, hanem sorozott állomány, természetes úton született emberekből. Már a régi részekben is így volt (ld. Lucasék által kiadott sorozási propagandaplakátok, amikre semmi szükség nem lett volna, ha klónok).

Az nem zavart, hogy Jango Fett klónjai kreolok? Vagy az nem gáz? Bocs, nem vagyok otthon fajgyűlölésben. Talán felvilágosíthatnál, kedves Fagy Nasz :)

PongLenis 2015.10.21. 12:21:54

Hat ha neked ebbol a fajgyulolet jott le akkor a te fejedben van gaz.

Pfdd 2015.10.21. 12:32:20

A leghangosabb kritikusoknak olyan elvárásai vannak a filmmel szemben amit maguk sem tudnak és nem is lehet teljesíteni. Ez egy univerzum, ami 6 részből, sorozatokból, játékokból, regényekből, képregényekből épült fel. Minden egyes építőelemét ennek az univerzumnak darabokra lehet szedni a hibái miatt, de egyben viszont nagyon erős bástyaként áll. Az új részekkel ezt a bástyát építik majd tovább, és biztos vagyok benne hogy önmagában ez is csak egy esetlen építőelemként áll a semmiben. Nem, nem lesz olyan mint az eredeti trilógia. Nem lesz olyan mint a sokak által méltatlanul elítélt előzmény trilógia. Az eredeti hangulatát talán megközelíti, de nem lesz olyan ez egyértelműen átjön a trailerekből is. És szerintem ez egyáltalán nem baj, mert bizony ma egy IV. rész nem állna meg a moziban.
Egyvalamiben biztos vagyok hogy ha sokak számára el is marad a katarzis, biztos nem lesz rossz film. A rendező számomra bizonyított a Star Trekben, amivel egy ellaposodó, haldokló alapanyagból sikerült egy univerzumot visszahozni az életbe. Nem, nem életem legjobb filmjei, de nem is mondhatóak rossznak. Szerintem minden rajongó próbálja meg elengedni az elvárásait, és úgy üljön be a moziba hogy 2 órára ismét visszakerül ebbe a világba.

vanRob 2015.10.21. 12:37:46

Szoval ha jól értem ezt a hosszú fejtegést, akkor lesznek olyanok, akinek teszeni fog a film, és lesznek olyanok, akiknek meg.
Grat.

Gábor Juhász 2015.10.21. 13:01:02

Ilyen írásokért kapnak pénzt az emberek? Normális munkával kellene az időt tölteni, nem pedig ilyen faszságok írkálásával. Mellesleg a kritika is olyan, mint a segglyuk. Mindenkinek van, de senki se kíváncsi a másikéra. Vagy írj egy jobb sztorit és küld be a producereknek. Idióta fasz

Gábor Juhász 2015.10.21. 13:03:03

Mellesleg a cikk címébe írd bele, hogy "neked"...vagy tudod, hogy kiknek nem fog tetszeni?

HavasiG 2015.10.21. 13:12:21

@PongLenis:

Az MCU-ban (ellentétben az eredeti képregényes eredettel) az asgardiak nem istenek, hanem nagyerejű földönkívüli lények, akiknek a mágiája ultramodern, a földitől eltérő technológia.

Ha Thor-t tisztelhették a skandinávok istenként, akkor mi zárja ki, hogy a keleti sidekick meg a kínaiaknál mutatkozzon mondjuk Sun Wukong-ként? Szabadidejükben pedig röhögnek az "űrállomásukon" ülve az emberi hülyeségen.

Ami az SW-t illeti, csak az eredeti rohamosztagosok voltak klónok, az eredeti trilógia (IV-VI) már toborozták őket. Az EP4-ben Leila sem azt mondja Luke-nak, mikor meglátja a cellában, hogy "Dik'má de alacsony klón vagy!" hanem olyasmit, hogy "Törpéket is bevesznek rohamosztagosnak?"

Jó lesz az a film. Nyilván nem csinál mozitörténelmet, de nézhető lesz, kellemes két órás szórakozás.

prunoki 2015.10.21. 13:12:35

Egyetértek avval, hogy kár volt egy még be se mutatott filmről ezt leírni, amolyan általános fanyalgó hangulatban.

shred 2015.10.21. 13:23:46

Én a magam részéről az új mesefolyam kezdetét várom ezzel a filmmel, abszolút nem zavar, ha nyitott a történet.

colonel Tigh 2015.10.21. 13:27:15

Intellektuel maszturbáció a semmin.

Ata1981 2015.10.21. 13:29:32

Azért nem fog tetszeni, mert már előre fanyalogsz egy olyan filmen, amit még nem is láttál. Seggfej.

nolto 2015.10.21. 13:32:40

Asszem én megvárom, míg elkészül a két következő rész, és majd megnézem egyben a hármat (filmügyben sosem voltam az a kapkodós típus, nálam az normális, ha évekkel a bemutató után nézek meg valamit).

bravura 2015.10.21. 13:48:11

ez a "cikk" unalomból lett megíródva?????

A nép fia 2015.10.21. 14:01:32

@Ata1981: @colonel Tigh: @Pfdd: @prunoki: Mit vársz tőle? Hiszen bölcsész. Csak ilyen szerényen nevezi önmagát is.

Dr. Fred Edison 2015.10.21. 14:06:49

Nekem az előzetes alapján annyi jött le hogy hangulatban nagyon más lesz mint az eredeti trilógia volt, aminek ugyan nem örülök, de a helyzet az hogy azt akkor is a 80-as évek stílusában forgatták, ha sok elemben jóval megelőzte az idejét. És ahogy a 80-as évekre is túlléptek a 60-as éveken, úgy ma is bőven túlléptek már a 80-asokon, amit el kell fogadni, van ami hiányzik belőle, van ami egyértelmű fejlődés.
Lényeg hogy bízom benne hogy nagyon jó film lesz, viszont majdnem kizártnak tartom hogy annyira maradandó lesz mint az eredeti. Az ilyen elvárások egyébként is irreálisak, egy ennyire kult filmet nem akaszt le az ember csak úgy a szekrényből, "tudatosan" nem is lehet olyat készíteni. Ha valakitől akkor egyedül Lucastól lehetett volna elvárni, látjuk mi lett az eredmény.

Macropus Rufus 2015.10.21. 14:27:05

@PongLenis:
" Ok mind egy ember (bobba fett apja talan) klonjai nem?"
hát ez jó kérdés. A IV-ben Leila megjegyzi, hogy már törpéket is felvesznek(!) rohamosztagosnak?
Tehát jelentkezni kell, válogatás van, és ha ok, akkor felvették. Boba Fett meg soha nem volt klón csak az előzmény filmekben lett az. Soha nem utaltak rá, hogy ő klón. (mármint a 4-5-6) Az előzmények meg nem érdekelnek mert azok hülyeség kategória.

Darth Revan 2015.10.21. 14:28:17

@PongLenis: a stormtrooperek nem klonok.

Macropus Rufus 2015.10.21. 14:32:21

ami a blogot illeti: nyitott a vége? Miért vaze a 5-rész vége annyira le volt zárva nem? Eleve trilogiának készül, tehát ne várd, hogy mindenre választ fogsz kapni a 7. rész végén. Semmi komolyra nem fogsz választ kapni. Megjegyzem: a 6. rész kivételével az összes vége nyitott volt. Láttad te egyébként a StarWars bármelyik részét vagy csak most trend fikázni a 7. részt és beszálltál a játékba? :o

Macropus Rufus 2015.10.21. 14:35:16

@Macropus Rufus: amúgy 1-2-3-4-5 vége mindenek nyitott... Ha lezárod akkor hogy a csába folytatod?
Vagy te szereted a hajánál fogva előrángatott folytatásokat? Nem hinném...

Kelly és a szexi dög 2015.10.21. 14:43:19

Kemény szexjelenetek is lesznek benne, hú de jó lesz!

rudy68 2015.10.21. 14:57:38

Jó, hogy itt (még) nincs kötelező lájkolás, és a mozikban sem lesz :D

kalbász 2015.10.21. 15:08:20

@Alonso Mosley FBI: Te nyomi, nem az zavarta hogy fekete, hanem az, hogy eltér a bőrszíne attól akiről klónozták.
És tudod miben tér el, abban hogy FEKETE, te gyökér.
Tehát, te fasz, ezt egyszerűen megállapította és leírta mindenféle rasszizmus nélkül, amit belemagyarázol.

És lehet, hogy tévedett a klónokkal kapcsolatban, de nehogy már ne tehesse szóvá csak azért, mert az alany fekete.

Te nyomorult féreg.

a keresztényeket bántani tilos 2015.10.21. 15:12:27

@PongLenis: Nem. A klónháború idején klónok voltak, igen, de az Új Remény idején az film/könyv elején Luke arról álmodozik, hogy Biggs után mehet a Birodalmi Akadémiára. Tehát nem klónok, hanem kiképzett katonák. Miért ne lehetne néger?

Babette anyó húsdarálója 2015.10.21. 15:16:31

"Ez a film ráadásul furán lesz összerakva, nem lesz rendes „egész”. A vége nyitva marad, a cselekmény szinte el sem indul, a probléma épp csak kilátásba helyeződik."

Nem igazán vagy képben. Lesz még két rész. (Ha nem több)
Mi a bánatos lópimpiliért kéne most lezárni?

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2015.10.21. 15:59:27

Nekem ez a poszt teljesen rendben van. Arról szól, hogy a filmipar ipar, és ez egy neves gyártó ismert termékének új változata, amelyet maximális marketingnyomással tolnak. Hogy közben ez egy mozifilm, az nem annyira fontos, csak működjön a brand.

És ez a nyomás még semmi, hajaj, még csak most fogják rettenetesbe kapcsolni a gőzhengert. Én elszántan kerülöm az összes kiszivárgást, trailert, hírt, mert én szeretném egyszer a filmet nyugodt körülmények között megnézni. Anélkül, hogy már előre elcsapták volna a hasamat az őrjöngő jelzőkkel, amelyeket már valószínűleg nyelvészek kutatnak fel és találnak ki, mert a "szenzációs", "block buster" és hasonlók ma már egy B-mozi ajánlójában is unalmasak.

Ez a film újabb tipikus példája a "közeleg a nagy sikerű film világpremierje" esetének. Úgy nézem, 'a bölcsész'-nek is hasonló érzete van róla.

Annak, aki hajlandó volt minden nap lenyelni a gépére odakészített aznapi Star Wars-tablettát, valószínűleg bőven elég kiszivárgás derült a filmről ahhoz, hogy lássa a dolgok irányát. A poszt következtetéseket von le ezek alapján. A következtetések nem tetszenek mindenkinek, főleg azoknak, akik úgy várják a filmet, mint a Mikulást. Nekik nem kell kritikákat olvasniuk, mert azok csak az ő kedvüket próbálják elrontani. A többi érdeklődő ember érzéseiről viszont szerintem nem rossz becslést olvashattunk.

Darth_Vader 2015.10.21. 16:02:24

Biztos, hogy direkt geciségből rakták be a feka csávót.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2015.10.21. 16:09:45

@Babette anyó húsdarálója: "Mi a bánatos lópimpiliért kéne most lezárni?"

Mert ez egy MOZIFILM. Amelynél egy régóta élő hagyomány az irodalom ősi szabályai szerint valamilyen befejeződés. Hogy amikor a legutolsó másodperc is lepergett, a nézők felpattannak, mint akit a taxi vár odakint, a tévék pedig rád ordítanak, hogy a filmet támogatta a hüvelygomba gyártója, akkor azért legyen benned valami kis kielégülés-érzet. Hogy ennél a filmnél ez meglesz-e, én nem tudom, a poszt írója egy kicsit jobban. Nem biztos, hogy élvezni lehet az egyelőre a semmibe hulló előrejelzéseket egy évek múlva moziba kerülő újabb és újabb rész történetére. Ne felejtsük el, hogy az 1-3. részeknél már ismertük a csattanót, ott a viccet kellett megszülni hozzá.

eßemfaßom meg áll 2015.10.21. 16:14:26

@a keresztényeket bántani tilos: "Luke arról álmodozik, hogy Biggs után mehet a Birodalmi Akadémiára"

Nem tartom valószínünek, hogy a rohamosztagosokat (akik annyira bénák, hogy gyakorlatilag egy mellalak célt nem tudnak kilőni. kb ágyútöltelék a funkciójuk) Akadémián képeznék.

a keresztényeket bántani tilos 2015.10.21. 16:18:50

@eßemfaßom meg áll: "Nézd csak a lövések nyomait. Ennyire pontosan egyetlen buckalakó sem céloz. Így csak a birodalmi rohamosztagosok lőnek"
Obi-Wan Kenobi.

A könyveket elolvasni meg illik. De legalább a kivágott jeleneteket, ahol Biggs-el beszél Luke az akadémiáról, és hogy mennyire jó lesz ott.

eßemfaßom meg áll 2015.10.21. 16:25:59

@Macropus Rufus: "amúgy 1-2-3-4-5 vége mindenek nyitott." Azért az 1. rész ami a 4. simán nevezhető lezártnak, a jók győznek, a fögeci fögecigyilokgépe megsemmisülve, az alfőgeci egy távoli utakra alkalmatlan sérült dobozban épphogy túléli, akár meg is pusztulhatna egy óra múlva oxigénhiányban, szóval annak ott vége is lehetett volna hiányérzet nélkül, csak a 2. -5. rész bevezetőjéből tudod meg, hogy nem ugy van az ahogy gondoltad amikor az első rész végén szóltak a fanfárok és hullott a kitüntetéseső és minden lázadó úszott hepiben, nem azon szomorkodott, hogy "bár a halálcsillagot elpusztítottuk de a birodalmi erők ki fognak űzni minket a titkos bázisunkról így keresnünk kell majd egy kibaszott hideg helyet hogy hóembert építhessünk".

Bobby Newmark 2015.10.21. 16:30:10

"bevezetés egy univerzumba (mint a Marvel képregényhőseinek univerzumába volt mondjuk az első Bosszúállók)"

Az Avengers-t négy másik mozifilm vezette fel. Iron Man 2, Captain America, Thor, The Incredible Hulk. (Az Iron Man első része talán azért nem, mert azzal indult a Marvel Cinematic Universe, és ott még ez messze nem volt eldöntve, de végülis azt is nevezhetjük a felvezetés részének) Magát a filmet bevezetésnek nevezni irtózatos baki. A film előtt három éven keresztül hypolták orrba szájba azt a filmet, mindegyik szuperhősös előzményfilm végén lévő kis Avengers-hez szorosan kapcsolódó részletkével. Éppen az volt a csattanó a bevezetés végén.

eßemfaßom meg áll 2015.10.21. 16:31:42

@a keresztényeket bántani tilos: olvastam a könyvet:) elhiszem, hogy obi van emlékeiben a klónháburúkból úgy él, hogy a rohamosztagosok azok baromira képzett harcosok (ott azok is voltak), de a 3 eredeti filmen keresztül láthatjuk, hogy az akkoriak lőnek mindenfele, de kb semmit nem találnak el soha.

shred 2015.10.21. 16:51:32

@Kelly és a szexi dög: jaja, Darth Tyrion orgiáival Mos Eisley kuplerájában:)

Macropus Rufus 2015.10.21. 17:02:06

@eßemfaßom meg áll: érdekes. A 4. részben amikor Luke és Kenobi megtalálja a Jawak kilőtt vasát azt feltételezi Luke, hogy buckalakók voltak. Erre Kenobi pontosít, hogy a támadók azt a látszatot akarták, hogy azt gondolja mindenki ők voltak. De mint mondta, ilyen precíz lövészei csak a birodalmi rohamosztagosoknak van. Szóval nem annyira gázosak szterintem.
Bár az igazat megvalva egy nyomorult főszereplőt sem tudtak kilőni a 4-5-6 részben. Senkit.

Chaoyang · http://xiongyali.blog.hu 2015.10.21. 17:05:08

az a paranoia amit Hollywood muvel ezzel a filmmel... Itt nalunk Kinaban csak Januar 18.-an mutatjak be a filmet, szemben minden mas orszaggal, hogy megkeruljek a lehetoseget annak, hogy az elore lekuldott kopiat a feliratozashoz a vilag premier elott itt lemasolhassak es piacra dobjak a szokasos 8 yuanos aron, MINT MINDEN MAS FILMET ami eppen csak megjelent az amerikai mozikban.

Nem hiszem, hogy meg fogok lepodni. Nyilvan nem fogom tatott szajjal bamulni a filmet ahogy 1979-ben tettem a budapesti bemutato idejen./.. Az osszes zsebpenzuket sem fogjak a kolykok trafikokban kaphato pocsek minosegu fotokra kolteni ahogy en tettem anno, hiszen van az ugynevezett Internet es onnan ingyen jon a manna... Nem ugyanaz a feeling.

MédiaVadász 2015.10.21. 17:18:39

Egyetértek az írással. Van itt azonban egy kicsit mélyebbre világító kritika is, ami alapjaiban kérdőjelezi meg nemcsak az új rész, hanem az egész úgynevezett Star Wars univerzum érvényét is. Érdemes végigolvasni:
mediavadasz.info/csillagok-haboruja-kicsit-maskent/

remete81 2015.10.21. 17:31:04

@Bobby Newmark: Ahogy az ébredő erőt is megelőlegezik már pl. a Star Wars Battlefrontban, ugye? :) De ezek utalások csak. Az univerzum központjában olyan összefoglaló jellegű dolgok vannak, mint az avengers. Ez nem baki, ebben nincs igazad. Max csúsztatás, mert kicsit azért máshogy menedzseli a disney ezt az univerzumot, ez tény.

Bobby Newmark 2015.10.21. 17:47:27

@remete81: Nem. Azok az szuperhíró eredetfilmek azért készültek, hogy az Avengers meg legyen alapozva, a főbb karaktereket ismerje a közönség, és ne azzal kelljen foglalkozni, hogy (kényszeres módon) mindenkinek elmeséljék, hogy ki ő meg honnan jött. Egyértelműen és Marvel-Disney által kijelentve ezért léteznek azok a filmek.

Az utalások a filmek végén csak a hab a tortán, hogy el ne felejtse a hülye közönség, hogy mire megy ki a játék, hogy jönjönjön a naaaagy Avengers film.

Vincenzo6 2015.10.21. 17:55:51

Az új trilógia követhetetlen? Egy szellemileg visszamaradott számára talán. A kivitelezés nem a legtökéletesebb, de a történet alakulása profi. Végtelenül profi.

eßemfaßom meg áll 2015.10.21. 17:55:54

@MédiaVadász: Mondd, hogy azt a posztot a hírcsárdába szántad eredetileg

"Ügyesen árnyalt a készítők részéről az egalitarianizmus gyomorforgató propagálása, egy ember alatti mechanikus gnóm „személyében” (R2D2), aki szívhezszóló ajvékolásával és szerencsétlen totyogásával életveszélyes helyzetek megoldókulcsává válik, ezáltal hangsúlyozva azt, hogy a létrendi periféria pöcegödre szélén dülöngélő kitaszítottakból hogyan lesznek az igaz, mindenre elszánt héroszok."

Anselmo 2015.10.21. 18:34:32

Inkább az a kár, hogy Lucas az eredeti 3 rész után már nem tudott semmi jót alkotni, beleértve az előzmény 3 részt is, ami szintén csak az eredeti trilógia miatt érdekes.
A másik meg: nem a CGI-n múlik a jó film. Ezt sikerült bebizonyítani a régi meg az új Star Warsokkal.

Babette anyó húsdarálója 2015.10.21. 18:50:28

@eßemfaßom meg áll:

Milyen ajvékolás?
A világegyetem legtrágárabb valamije, minden szavát ki kellett sípolni...

white999 2015.10.21. 20:43:10

A cikkben van logika. Én pl. A sötét lovagot csak két három évvel később néztem meg, mert el nem tudtam képzelni, hogy értékelhető produkciót lehet csinálni. Visszatekintve a klasszikus star wars is némiképpen gyerekes történetvezetésű de olyan szinten volt korszakalkotó a látványvilága hogy az elvitte a történetet. Egy jó rendező kellő akarattal akár még jót is csinálhatna belőle. Nolan mutatta meg, hogy még egy tömegfilm is lehet jó. Egy esélyt szerintem megérdemel, ha nem jött össze úgy jár mint a ezredfordulós trilógia. Első moziba többi meg tévében ha éppen van hozzá kedvem.
Rajongók meg már csak olyanok hogy ha kikap a csapat rohadt rosszul játszik akkor is kimennek a meccsre. Nekik mindent le lehet nyomni a torkukon. Fanok az idők végezetéig életbe tarthatják a franchiset.

exilis 2015.10.21. 21:21:12

Szerintem is így van, mindent elmondhatunk előre, felesleges megnézni. Például lesz benne úgynevezett főhős (minden bizonnyal több is), lesz cselekmény, konfliktus és ezek látványos bemutatása - csupa unalmas, elcsépelt összetevő. És lesz aki úgy fogja érezni, ez tetszik neki, de ez nem jelent semmit mert régen minden jobb volt, és ha beledöglik se lesz már olyan, mint amikor a csaja segge még kemény volt, a melle meg hetyke.

Jóléti Dán Kekszesdoboz 2015.10.21. 21:36:49

Én a birodalmiaknak drukkolok mert ők a nácik. Muhahaha!

-JzK- 2015.10.21. 23:02:27

A fekete főszereplő elgondolkodtat, hogy ahogy haladunk előre az időben, a filmekben egyre pofátlanabbul tolják az arcunkba az SJW-ista ideológiát. Legyen minden filmben fekete, homokos, feminista, stb. főszereplő, mert különben megírjuk, hogy rasszistafasiszta a rendező, aztán megnézheti magát, Mel Gibsont is tönkretették ugyebár. Régi Star Wars rajongóként elszomorít a tendencia, amitől persze a film lehet jó.
Nem csak a fekete főszereplő az érdekes, hanem a női főszereplő is. Ugye ő az erős, tökös csaj (vesd össze Good Girl Gina-val), hadd tapsikoljanak a feministák. Alighanem meglincselnék a rendezőt, ha szexi, nőies szereplőt tennének be, ma már a fémbikinis Leia-ért lincselés járna (mert kiszolgálja a hímsoviniszta disznó férfiak ízlését).
Szóval a filmben nagyon otrombán tör előre az SJW-izmus, fekete főszereplő, nőietlen feminista főszereplő, meg ha jól hallottam jönnek a buzi jedik is. Sic transit gloria mundi.

2015.10.21. 23:32:41

"A Star Wars legújabb epizódjával (sőt, az egész trilógiával és az univerzum egyéb filmjeivel, sorozataival) kapcsolatban már bőven rendelkezünk elég információval ahhoz, hogy összerakjuk a történetet "

Az egyik alapprobléma ez. Túl sok a felhajtás, hisztéria a mai mozifilmek körül, mire beérsz a moziba már nincs miért megnézni, mindent tudsz róla, minden poént lelőttek, és a véleményedet is megformálták. Én semmilyen infót nem szivárogtatnék kifelé, legyen elég annyi mindenkinek, hogy lesz 7. rész, oszt kalap-kabát.

A másik a mindenáron való kényszerfolytatások készítése, (mert a bejáratott márkanév hozza a pénzt) főleg ha ezt úgy teszik, hogy minden folytatásnál lecserélik a komplett stábot, a rendezőtől a szinészeken át a legutolsó statisztáig. Negatív példa: terminátor. Folytatások szépen húzták magukkal a sírba az egész történetet, pedig lett volna potenciál egyetlen igazi ütős 3. posztapokaliptikus befejezőrész személyében. Én azért bízom az ébredő erőben... itt az eddig csepegtetetett infókból számomra az jött le, hogy ez kivételesen nem ostoba tizenéveseknek készült látványorgia lesz, hanem elsősorban annak a generációnak szól, akik a csillagok háborúja eredeti részein nevelkedtek. Aztán majd meglátjuk mi lesz belőle.

Bobby Newmark 2015.10.22. 10:29:18

@-JzK-: Nyenehe, folytasd még kérlek! Nincs annál szebb, mikor a seggidióta fasznácik rinyálnak.

Mark Bolt 2015.10.22. 20:57:20

@PongLenis: No de ki mondta, hogy a néger az egy stormtrooper? A srác jedi erővel rendelkezik, valószínűbb szerintem hogy sith-nek akarják kiképezni, de lelép a stormtrooper cuccban.

Tenka 2015.11.30. 15:35:00

@MédiaVadász: Gratulálunk, megosztásoddal eljuttattad hozzánk az Év Legótvarabb Blogbejegyzésének nyertesét!
süti beállítások módosítása